Od 9 do 14 czerwca w największej sieci detalicznej w Polsce będzie można poczuć magię Kolumbii! Przygotowana oferta będzie wyjątkowa – od hamaków po ciasteczka cocadas i galaretkę z guawy. Wszystko to wypełnione kolorem i smakiem tego pięknego kraju!
Biedronka zaprasza swoich klientów do skorzystania z wyjątkowej oferty produktów z Kolumbii, która będzie dostępna w dniach od 9 do 14 czerwca w 3200 sklepach sieci. Produkty te obejmują 9000 hamaków, chipsów z plantanów, juki, herbaty ziołowe, galaretkę z guawy, kawę, owoce suszone i w czekoladzie, słodycze kokosowe, cukierki i inne wyroby cukiernicze. Inicjatywa „Acción Colombia” to wyjątkowa okazja do zapoznania się z bogatymi smakami Kolumbii!
Polska znacznie wzrosła w zakresie znaczenia rynku dla kolumbijskich eksporterów, awansując w ciągu zaledwie pięciu lat z 50. na 34. pozycję. Obecnie jest jednym z 10 najważniejszych odbiorców produktów z Kolumbii w Europie, a wartość eksportu podwoiła się od 2017 r., wzrastając w 2022 r. do 56 mln dolarów za sprawą średniego wzrostu rok do roku w wysokości 29%.
Jesteśmy optymistami co do przyszłości sektora agrobiznesu – w szczególności w zakresie eksportu. Carmen Caballero, prezeska ProColombia, podmiotu odpowiedzialnego za międzynarodową promocję inwestycji, eksportu i turystyki, powiedziała: „Jesteśmy przekonani, że sektor agrobiznesu może osiągnąć znaczny sukces na arenie międzynarodowej”.
„Wspieramy kolumbijskie firmy, które przesyłają 39 kontenerów z ponad 20 produktami z perspektywą zwiększenia ich udziału w rynku polskim, który nabiera znaczenia w naszej strategii wychodzenia naprzeciw popytowi międzynarodowemu poprzez zwiększenie podaży produktów kolumbijskich, ponieważ w ciągu ostatnich pięciu lat zwiększył się eksport produktów żywnościowych z całego świata do Polski”.
Kolumbia i jej smaki zagoszczą w największej sieci detalicznej w Polsce – Biedronce – w dniach od 9 do 14 czerwca. W ofercie znajdą się produkty takie jak hamaki, ciasteczka cocadas i galaretka guawa, a także inne wyroby cukiernicze, kawa, owoce suszone i w czekoladzie i inne produkty dostępne w 3200 sklepach. Tym samym Biedronka jako jedyna sieć na rynku polskim wprowadza bogatą ofertę produktów kolumbijskich, dzięki czemu klienci mają szansę skosztować egzotycznych smaków i poznać charakterystyczne produkty z tego regionu.
Co więcej, wzrost eksportu produktów z Kolumbii do Polski w ciągu ostatnich pięciu lat przyczynił się do wzrostu wartości importu produktów żywnościowych z całego świata do Polski. W 2018 roku import wynosił 267,7 mld dolarów, a w 2022 roku wzrósł do 358,593 mld dolarów. Dzięki współpracy między Ambasadą Kolumbii w Polsce i ProColombia, podległej Ministerstwu Handlu, Przemysłu i Turystyki, zakupy produktów rolnych wzrosły o 42%, co wpłynęło pozytywnie na wzrost wartości importu.
„Biedronka zdecydowała się przybliżyć swoim klientom produkty kolumbijskie i wprowadziła tę egzotyczną akcję tematyczną jako jedyna sieć na rynku polskim. Aby wprowadzić swoich klientów w świat smaków i wyrobów rzemieślniczych, które całkowicie różnią się od europejskich, wprowadziliśmy bogatą ofertę produktów z Kolumbii. Chcemy nie tylko zapewniać klientom dostęp do szerszej gamy smaków, ale także umożliwić im zakup charakterystycznych przedmiotów, które zwykle przywozi się z egzotycznych podróży, takich jak ręcznie wykonane kolumbijskie hamaki” – Sylwia Bucka, dyrektorka ds. rozwoju marki, która zajmuje się ofertą kolumbijską w sieci Biedronka.
Odnotowano zauważalny wzrost w polskim imporcie w ciągu ostatnich 4 lat – od 267,7 mld dolarów w 2018 r. do 358,593 mld dolarów w 2022 r., co stanowi wzrost o ponad 30%. Najbardziej widoczny jest wzrost w zakupach produktów rolnych o 42% – głównie z Niemiec i Holandii.
Źródło wiadomości: pap-mediaroom.pl