Region AWS Azji i Pacyfiku (Tajlandia) umożliwia klientom zwiększenie elastyczności w obsłudze procesów biznesowych i bezpiecznego przechowywania danych w Tajlandii, przy jednoczesnym skróceniu czasu obsługi użytkowników końcowych.
Nowy region potwierdza zaangażowanie AWS w zaspokajanie popytu na usługi w chmurze w Tajlandii oraz w regionie Azji i Pacyfiku
AWS planuje inwestycje w wysokości ponad 5 miliardów USD, co umożliwi tworzenie w Tajlandii 11 tysięcy miejsc pracy rocznie, co przekłada się na wzrost tajlandzkiego produktu krajowego brutto średnio o 10 miliardów USD
Lista aktywnych klientów AWS w Tajlandii i Azji Południowo-Wschodniej obejmuje takie firmy jak 2C2P, Ascend Money, Bank Ayudhya, Instytut Badań nad Dużymi Zbiorami Danych, The Center of Excellence in Digital and AI for Mental Health, Charoen Pokphand Group, Dailitech, Agencja na Rzecz Cyfryzacji Instytucji Rządowych, ECV, G-Able, KASIKORN Business-Technology Group, Metro Systems, NTT DATA, Tajlandzka Giełda Papierów Wartościowych oraz wiele innych podmiotów, które korzystają z innowacyjnych rozwiązań AWS
Amazon Web Services, Inc. (AWS), spółka zależna od Amazon.com, Inc. (NASDAQ: AMZN), ogłosiła dzisiaj otwarcie nowego regionu AWS Azji i Pacyfiku (Tajlandia). Dzięki temu programiści, startupy, przedsiębiorcy i firmy, a także organizacje rządowe, edukacyjne i non-profit będą mieć większy wybór w zakresie korzystania z aplikacji i obsługi użytkowników końcowych z centrów danych AWS zlokalizowanych w Tajlandii. W ramach swojego długoterminowego planu inwestycyjnego AWS zamierza zainwestować ponad 5 miliardów USD. Więcej informacji na temat globalnej infrastruktury AWS znajduje się na stronie aws.amazon.com/about-aws/global-infrastructure.
Według szacunków AWS, uruchomienie nowego regionu AWS w Tajlandii przyczyni się do zwiększenia krajowego produktu brutto o około 10 miliardów USD i spowoduje powstanie odpowiedników 11 tysięcy pełnych etatów rocznie w firmach zewnętrznych. Te nowe miejsca pracy, włącznie z sektorem budowlanym, utrzymaniem obiektów, inżynierią, telekomunikacją i innymi branżami krajowej gospodarki, będą integralną częścią łańcucha dostaw AWS w Tajlandii.
„Chciałbym przekazać moje uznanie dla Amazon Web Services za ich inwestycję w rozwój centrów danych w Tajlandii” – mówi premier Tajlandii Paetongtarn Shinawatra. – Cieszę się, że tajlandzki potencjał i chęci zostały dostrzeżone przez jedną z czołowych światowych firm. Spodziewam się, że AWS, działając w partnerskiej współpracy z rządem, odegra kluczową rolę w ewolucji Tajlandii w stronę bardziej inkluzywnego społeczeństwa cyfrowego i rozszerzenia dostępu do usług cyfrowych na wszystkich obywateli”.
Region AWS Azji i Pacyfiku (Tajlandia) oferuje klientom większy wybór obsługi procesów roboczych i magazynowania danych w Tajlandii, skracając jednocześnie czas obsługi użytkowników końcowych.
Nowy region potwierdza długofalowe zaangażowanie AWS na rzecz zaspokojenia dużego popytu na usługi w chmurze w Tajlandii oraz w regionie Azji i Pacyfiku.
„Nadal obserwujemy szybkie przechodzenie na usługi w chmurze w regionie Azji i Pacyfiku, gdzie coraz więcej klientów uwalnia pełny potencjał najbardziej rozległej, niezawodnej i bezpiecznej platformy chmurowej na świecie” – zauważa Prasad Kalyanaraman, wiceprezes ds. usług infrastrukturalnych w AWS. – Nowy region AWS w Tajlandii wesprze klientów ze wszystkich branż we wdrażaniu zaawansowanych aplikacji przy użyciu szerokiego spektrum technologii AWS. Technologie te oferują nie tylko podstawowe funkcje dostępne w chmurze, czyli obliczanie, magazynowanie, analizę i networking, lecz także usługi umożliwiające klientom szybki rozwój, takie jak sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe. Tworząc dziś nowy region, AWS z dumą wspiera transformację cyfrową Tajlandii i przyspiesza osiągnięcie przez ten kraj statusu regionalnego centrum sztucznej inteligencji”.
AWS ogłosiło utworzenie nowego regionu AWS Azja i Pacyfik (Tajlandia), co zwiększa liczbę stref dostępności do 111 w 35 regionach geograficznych. Planowane są kolejne 15 stref dostępności i pięć nowych regionów AWS w Meksyku, Nowej Zelandii, Arabii Saudyjskiej, na Tajwanie oraz AWS European Sovereign Cloud. Regiony AWS składają się ze stref dostępności, zapewniając infrastrukturę w różnych lokalizacjach geograficznych. Region AWS Azja i Pacyfik (Tajlandia) składa się z trzech stref dostępności, umożliwiających wysoką dostępność i niskie opóźnienia. Klienci AWS mogą tworzyć aplikacje działające w wielu strefach dostępności, aby zwiększyć tolerancję usterek.AWS oferuje największy wybór usług chmurowych, obejmujący analizę, obliczenia, bazy danych, Internet Rzeczy (IoT), generatywną sztuczną inteligencję (AI), uczenie maszynowe, aplikacje mobilne, magazynowanie i inne technologie. Dzięki temu zarówno startupy, jak i duże przedsiębiorstwa oraz organizacje sektora publicznego i non-profit mogą korzystać z zaawansowanych technologii, które stymulują innowacje, spełniają preferencje dotyczące jurysdykcji danych, skracają opóźnienia oraz zaspokajają popyt na usługi w chmurze w Tajlandii i w regionie Azji i Pacyfiku.
Region AWS w Tajlandii cieszy się zainteresowaniem klientów i partnerów
Organizacje w ramach ASEAN oraz w samej Tajlandii stanowią część milionów klientów z ponad 190 krajów korzystających z usług AWS. Firmy w Tajlandii wybierają AWS, aby wprowadzać innowacje, obniżać koszty oraz przyspieszać wprowadzenie produktów na rynek. Pośród klientów AWS w Tajlandii znajdują się m.in. 2C2P, Ascend Money, Bank of Ayudhya, Charoen Pokphand Group (CP Group) oraz KASIKORN Business-Technology Group. Instytucje państwowe, takie jak Instytut Badań nad Dużymi Zbiorami Danych (BDI) czy Tajlandzka Giełda Papierów Wartościowych (SET), korzystają z usług AWS, aby obniżać koszty i poprawiać jakość obsługi obywateli. Ponadto tajskie startupy i małe firmy, takie jak BODA Technology & Consultancy, BOTNOI Group czy Sunday Technology, wykorzystują usługi AWS do szybkiego skalowania swojej działalności w kraju, regionie Azji i Pacyfiku oraz na całym świecie.
Bank of Ayudhya Public Company Limited, jeden z największych banków w Tajlandii, korzysta z usług AWS, by sprostać konkretnym wyzwaniom w obszarze obsługi klientów, dostępności usług finansowych oraz wydajności operacyjnej. Bank korzysta z usług AWS w chmurze, takich jak analiza danych, uczenie maszynowe i sztuczna inteligencja, aby wprowadzać innowacje i optymalizować procedury.
„Jako nasz strategiczny dostawca usług w chmurze, AWS odgrywa kluczową rolę w realizacji programu chmurowego Krungsri, który obsługuje ponad 12 milionów osób. Utworzenie lokalnego regionu z centrum w Tajlandii znacznie poszerzy zakres partnerskiej współpracy między Krungsri i AWS oraz zwiększy płynące z niej możliwości” – mówi Pochara Vanaratseath, szef działu informatycznego w Bank of Ayudhya Public Company Limited.
CP Group, największy koncern w Tajlandii, działa w branżach rolniczej, spożywczej, handlu detalicznego, telekomunikacyjnej i e-commerce w ponad 21 krajach. Firma korzysta z usług AWS, by stymulować cyfryzację, zwiększać wydajność operacyjną, szybko skalować działalność i tworzyć nowe produkty i usługi cyfrowe.
CP Group, największy koncern w Tajlandii, działa w branżach rolniczej, spożywczej, handlu detalicznego, telekomunikacyjnej i e-commerce w ponad 21 krajach. Firma korzysta z usług AWS, by stymulować cyfryzację, zwiększać wydajność operacyjną, skalować działalność, usprawniać analizę danych i wdrażać innowacje w różnorodnych jednostkach biznesowych.
„Inwestycja dokonana przez AWS doskonale współgra z naszym dążeniem do wdrażania najnowszych technologii, które mają stymulować znaczny wzrost i poprawę warunków życia” – wyjaśnia Thanasorn Jaidee, prezes True Internet Data Center (True IDC), podmiotu zależnego CP Group. – Nowy region umożliwi nam przyspieszenie naszych inicjatyw na rzecz transformacji cyfrowej, podniesienie poziomu bezpieczeństwa danych, poprawę statusu zgodności oraz wydajniejsze tworzenie innowacyjnych rozwiązań. Zamierzamy wykorzystać lokalną infrastrukturę AWS, by lepiej służyć naszym klientom i przyczyniać się do rozwoju gospodarki cyfrowej w Tajlandii”.
KASIKORN Business-Technology Group (KBTG), założona w 2016 roku, jest technologiczną filią KASIKORNBANK, jednego z czołowych banków komercyjnych w Tajlandii. Grupa korzysta z usług AWS, co pozwala jej na wygodne i inkluzywne udostępnianie usług finansowych klientom z regionu Azji i Pacyfiku za pomocą ponad 400 aplikacji.
„Strategia korzystania ze wsparcia AWS oznaczała dla nas rewolucyjną zmianę, umożliwiając nam ugruntowanie pozycji lidera w branży technologii finansowych” – mówi Tawan Jithavech, główny dyrektor ds. technologii w KBTG. „Wybraliśmy AWS ze względu na ich szerokie spektrum usług, specjalistyczną wiedzę z zakresu usług w chmurze oraz sprawną pomoc w skalowaniu naszej działalności. Powstanie nowego regionu AWS w Tajlandii oznacza, że będziemy w stanie z łatwością skrócić czasy reakcji naszych sieci, skuteczniej synchronizować dane oraz szybko i bezpiecznie świadczyć naszym klientom usługi finansowe o niezmiennie wysokiej jakości, korzystając w tym celu z najbezpieczniejszej, najbardziej niezawodnej i dostępnej infrastruktury na świecie”.
Instytut Badań nad Dużymi Zbiorami Danych (BDI) w Tajlandii ma za zadanie przekształcić kraj w lidera w wykorzystaniu danych poprzez stworzenie Krajowej Platformy Dużych Zbiorów Danych. Dzięki temu organy administracyjne będą mogły opracowywać merytoryczne strategie w odpowiedzi na kluczowe problemy gospodarcze i społeczne.
Aby zwiększyć dostępność danych i ich wykorzystanie, BDI wprowadził inicjatywy takie jak platformy Health Link, Travel Link oraz Tajlandzki Duży Model Językowy (Thai LLM), które mają integrować dane i wspierać różne branże.
„Z radością informujemy, że po utworzeniu regionu AWS w Tajlandii Instytut Badań nad Dużymi Zbiorami Danych przeniesie Health Link, naszą zdecentralizowaną usługę wymiany informacji medycznych, do centrów danych AWS w Tajlandii” – zapowiada dr Tiranee Achalakul, prezes i dyrektor generalny BDI. „Platforma Health Link ma umożliwiać skuteczną opiekę nad pacjentami poprzez ciągły dostęp do danych medycznych bez centralnego magazynowania informacji wrażliwych. Uczyniliśmy AWS naszym głównym dostawcą usług w chmurze ze względu na ich infrastrukturę znaną z bezpieczeństwa, solidności i znacznej skalowalności, uzupełnioną o wyjątkową wiedzę inżynieryjną i doradztwo. Podczas poszerzania naszej bazy użytkowników Health Link podtrzymanie stabilności, bezpieczeństwa i wydajności środowiska roboczego będzie mieć kluczowe znaczenie – wiemy, że z AWS jako partnerem jest to możliwe”.
Tajlandzka Giełda Papierów Wartościowych (SET) od 1975 roku jest głównym miejscem handlu papierami wartościowymi w kraju, a jej platforma online obsługuje ponad 3,6 miliona użytkowników. Dzięki solidnej i skalowalnej infrastrukturze dostarczonej przez AWS, giełda SET spełnia surowe wymogi dotyczące bezpieczeństwa i zgodności, charakteryzując się minimalnymi opóźnieniami.
„Wobec wzrostu liczby inwestorów cyfrowych dla giełdy SET ważne stało się szybkie przystosowywanie się do wymogów rynku i tworzenie usług zaspokajających potrzeby dorastającego pokolenia” – wyjaśnia Thirapun Sanpakit, starszy wiceprezes wykonawczy i szef działu informatycznego Tajlandzkiej Giełdy Papierów Wartościowych. – Zastosowanie rozwiązań AWS na naszych platformach internetowych umożliwia nam skalowanie w celu obsłużenia 500 tys. użytkowników jednocześnie, przy jednoczesnym utrzymaniu maksymalnej wydajności operacyjnej. Gdy powstanie nowy region AWS z ośrodkiem w Tajlandii, rozszerzymy nasze oferty danych rynkowych z krótkim czasem realizacji zleceń, aby podnieść obsługę naszych inwestorów na jeszcze wyższy poziom”.
APN to globalna społeczność składająca się z dziesiątek tysięcy niezależnych dostawców oprogramowania (ISV) i integratorów systemów (SI), którzy tworzą innowacyjne rozwiązania i usługi oparte na technologiach AWS. Partnerzy AWS otrzymują wsparcie biznesowe, techniczne, marketingowe i dotyczące wchodzenia na rynki, a także pomagają klientom z sektorów prywatnego i publicznego w migracji do rozwiązań AWS i wdrażaniu zastosowań o kluczowym znaczeniu. Wśród partnerów AWS w Tajlandii znajdują się m.in. Com7, Dailitech, Dakok, Deloitte, Fujitsu, G-Able, Inteltion, Metro Systems, MFEC, NTT DATA, SiS Distribution, SoftwareOne, True IDC i Yip in Tsoi & Co., Ltd. Pełną listę partnerów można znaleźć na stronie aws.amazon.com/partners
Dailitech to firma z Tajlandii, która specjalizuje się w technologii danych i sztucznej inteligencji, koncentrując się na kluczowych aspektach sieci, bezpieczeństwa i przenoszeniu aplikacji do chmury AWS.
„Powstanie regionu AWS Azji i Pacyfiku (Tajlandia) znacznie zwiększy zdolność Dailitech do przyspieszania innowacji i poprawy wydajności z myślą o naszych klientach w Azji Południowo-Wchodniej” – mówi dr Vit Niennattrakul, dyrektor zarządzający w Dailitech. „Czujemy dumę i ekscytację, ponieważ ten krok AWS przyczyni się do dalszego wzmocnienia pozycji Tajlandii jako kluczowego uczestnika gospodarki cyfrowej w regionie oraz uwolni ogromny potencjał tajskich firm i tajskiego narodu”.
NTT DATA, członek globalnej grupy NTT Group, to wiodący dostawca usług informatycznych, który we współpracy z AWS oferuje firmom w Tajlandii usługi migracji do chmury, zarządzania i optymalizacji. Dzięki wykorzystaniu infrastruktury i narzędzi AWS, firma wspiera klientów w przyspieszaniu transformacji cyfrowej, zwiększeniu wydajności operacyjnej i innowacyjności w obszarach takich jak Internet Rzeczy (IoT) i analiza danych.
„Ta strategiczna inwestycja AWS doskonale wpisuje się w nasze zaangażowanie na rzecz transformacji cyfrowej w Tajlandii i w całym regionie ASEAN” – mówi Sutas Kongdumrongkiat, dyrektor generalny w NTT DATA dla regionu Tajlandia, Kambodża, Laos i Mjanma. – Dzięki powstaniu nowego regionu AWS w Tajlandii będziemy w stanie oferować naszym klientom ulepszone rozwiązania w chmurze charakteryzujące się większą wydajnością, krótszymi opóźnieniami i wyższym poziomem suwerenności danych. Jako wieloletni partner AWS, z radością skorzystamy z tej lokalnej infrastruktury, by przyspieszyć innowacje, zwłaszcza w takich obszarach, jak Internet Rzeczy, inteligentne miasta i Przemysł 4.0. Rozwój w tym kierunku niewątpliwie umocni pozycję Tajlandii jako centrum usług cyfrowych i stworzy nowe okazje dla firm działających w różnych sektorach”.
Nowe inwestycje AWS w Tajlandii
Nowa inwestycja AWS w Tajlandii, czyli utworzenie regionu AWS Azji i Pacyfiku (Tajlandia), ma na celu dostarczanie zaawansowanych i bezpiecznych usług w chmurze, możliwości szkolenia oraz programów na rzecz społeczności. W 2020 roku AWS uruchomiła sześć lokalizacji brzegowych Amazon CloudFront w Tajlandii, przyspieszając dostarczanie danych, filmów, aplikacji i interfejsów API. Dodatkowo, w 2020 roku wprowadzono usługę AWS Outposts, umożliwiającą dostarczanie infrastruktury i usług AWS do każdej lokalizacji. W 2022 roku AWS poszerzyła swoje inwestycje w Tajlandii, uruchamiając AWS Local Zones w Bangkoku, aby umożliwić dostarczanie aplikacji z opóźnieniami nie większymi niż 10 milisekund.
Od 2017 roku spółka AWS przeszkoliła ponad 50 osób w Tajlandii w umiejętnościach związanych z chmurą. Firma nadal inwestuje w rozwój kwalifikacji twórców oprogramowania, studentów i przyszłych liderów IT w Tajlandii poprzez programy AWS Skills to Jobs Tech Alliance i AWS Training & Certification w ramach AWS Academy. Poza tym, AWS uruchomiła program „Tech for Digital Future”, mający na celu nauczanie uczniów liceów i szkół zawodowych w Tajlandii podstawowych umiejętności z zakresu chmury obliczeniowej w języku tajskim. AWS Academy oferuje szkołom wyższym na całym świecie darmowy program nauczania z zakresu chmury obliczeniowej, przygotowujący studentów do uzyskania certyfikatów branżowych AWS Certifications. Obecnie AWS Academy prowadzi kursy na ponad 30 tajskich uczelniach, a od czasu uruchomienia programu przeszkolono ponad milion studentów na całym świecie.
Amazon zaangażowana jest w promowanie zrównoważonego rozwoju poprzez osiągnięcie zerowego poziomu emisji dwutlenku węgla netto do roku 2040, czyli 10 lat wcześniej, niż wynika z porozumienia paryskiego, w ramach inicjatywy The Climate Pledge.
Jako współzałożyciel i pierwszy sygnatariusz The Climate Pledge, firma Amazon aktywnie dąży do zrównoważenia swojej działalności i realizacji celów zrównoważonego rozwoju.
AWS stale dąży do zwiększenia efektywności energetycznej swoich centrów danych poprzez optymalizację ich konstrukcji, inwestycje w mikroprocesory służące temu celowi oraz stosowanie innowacyjnych technologii chłodzenia. Według raportu firmy Accenture zamówionego przez AWS, szacowana wydajność infrastruktury AWS jest nawet 4,1 razy większa niż infrastruktury w obiekcie, a optymalizacja obciążeń roboczych dzięki rozwiązaniom AWS może zredukować ślad węglowy nawet o 99%. Nowy region AWS Azji i Pacyfiku (Tajlandia) umożliwi klientom korzystanie z zrównoważonych praktyk AWS. Więcej informacji na temat działań AWS na rzecz zrównoważonego rozwoju można znaleźć na stronie aws.amazon.com/about-aws/sustainability.
Amazon Web Services (AWS) to platforma oparta na chmurze, oferująca ponad 240 usług w zakresie obliczeń, magazynowania, baz danych, sieci, analiz, uczenia maszynowego i sztucznej inteligencji (AI), Internetu Rzeczy (IoT), zastosowań mobilnych, zabezpieczeń, technologii hybrydowych, mediów, tworzenia i wdrażania aplikacji oraz zarządzania.
Od 2006 roku AWS stale poszerza swoje usługi, obecnie dostępne w 111 strefach dostępności w 35 regionach geograficznych. W planach jest utworzenie kolejnych 15 stref dostępności i pięciu nowych regionów AWS. Miliony klientów zaufały technologiom AWS, korzystając z ich zaawansowanych możliwości zarządzania infrastrukturą i optymalizacji kosztów. Więcej informacji na temat usług AWS: aws.amazon.com.
Najnowsze informacje o Amazon
Amazon kładzie nacisk na cztery zasady: skupienie na klientach, pasję do innowacji, doskonałość operacyjną i myślenie długofalowe. Firma dąży do bycia najlepszą w kategorii Najbardziej skoncentrowana na kliencie firma na Ziemi, Najlepszy pracodawca na Ziemi i Najbezpieczniejsze miejsce pracy na Ziemi. Amazon był pionierem w oferowaniu takich produktów i usług jak: opinie klientów, zakupy jednym kliknięciem, rekomendacje spersonalizowane, Prime, Fulfillment by Amazon, AWS, Kindle Direct Publishing, Kindle, Career Choice, tablety Fire, TV Fire, Amazon Echo, Alexa, technologia Just Walk Out, Amazon Studios i The Climate Pledge. Więcej informacji na stronie amazon.com/about oraz @AmazonNews.
Niniejsze zawiadomienie obowiązuje w oryginalnej wersji sporządzonej w języku źródłowym. Tłumaczenie ma charakter wyłącznie orientacyjny i służy do ułatwienia zrozumienia treści zawiadomienia. Ostateczne znaczenie ma tekst oryginalny, który jest jedyną wersją mającą skutki prawne.
Pochodzenie informacji: pap-mediaroom.pl