Home Biznes i finanse Automaty górą, Toyota wygrywa z Oplem, a chińskie auta zyskują zaufanie Polaków – raport Internetowy Samochodu Roku 2024

Automaty górą, Toyota wygrywa z Oplem, a chińskie auta zyskują zaufanie Polaków – raport Internetowy Samochodu Roku 2024

by Wiadomości Rzeszów
0 comment

Polskie rolnictwo i przemysł spożywczy od momentu przystąpienia Polski do Unii Europejskiej doświadczyły znacznego rozwoju, a eksport produktów rolno-spożywczych wzrósł dziesięciokrotnie: z 5,4 mld euro w 2004 roku do 54 mld euro w 2023 roku – powiedział Stefan Krajewski, sekretarz stanu w Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi, podczas seminarium polskiej prezydencji w Radzie UE pt. „Bezpieczeństwo, Europo!”, zorganizowanego przez Główny Inspektorat Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych (GIJHARS). Wydarzenie było dedykowane uczniom szkół rolniczych, prowadzonych i nadzorowanych przez Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi.

Internetowy Samochód Roku 2024 OTOMOTO opublikował najnowszy raport, który przedstawia najpopularniejsze auta wśród Polaków w 2024 roku. Raport pokazuje, że po raz pierwszy na rynku samochodów używanych popularniejsze od manuali stały się automaty, a Toyota wyprzedziła Opla. Zainteresowanie hybrydami i SUV-ami nadal rośnie, a na rynku wtórnym dominują sprawdzone modele niemieckie i japońskie. Dodatkowo, chińskie marki zyskują coraz większą popularność i kuszą atrakcyjnymi cenami. Jakie inne trendy zaskoczyły w motoryzacyjnym świecie? Sprawdź raport tutaj.

Popularność rynku wtórnego

W 2024 roku rynek samochodów używanych odnotował imponujący wzrost, zwiększając liczbę rejestracji o 26%. Indywidualni klienci stanowili główną siłę napędową tego trendu, przyczyniając się do 28% wzrostu. Firmy preferowały auta w wieku 5-10 lat (41%), podczas gdy osoby prywatne wybierały głównie starsze auta, ponad 10-cio letnie, które stanowiły aż 73% wszystkich rejestracji.

Zmiany w cenach i preferencjach nabywców

Ostatnio zauważono niewielki spadek średniej ceny młodych używanych samochodów (1-2 lata). Mimo to, auta w cenie do 50 tys. zł nadal stanowiły większość ofert – aż 61%. Jednocześnie coraz więcej osób zwracało uwagę na pojazdy w przedziale cenowym 100-150 tys. zł, co świadczy o rosnącym zainteresowaniu Polaków autami z wyższej półki.

Jeśli chodzi o samochody używane, to wciąż najpopularniejsze są te pochodzące zza granicy, a szczególnie z Niemiec. Volkswagen Golf po kilku latach znów zyskał popularność, zajmując wysokie miejsce w rankingu. BMW Serii 3 i Audi A4 również zyskały na popularności, zajmując kolejne miejsca na podium. Co się zmieniło? Marka Toyota po raz pierwszy od dekady wyprzedziła Opla wśród ulubionych marek Polaków.

W 2024 roku popyt na używane samochody z USA i Kanady wzrósł, a kierowcy coraz chętniej zwracali uwagę na automaty zamiast manualnych skrzyń biegów. Mimo to, ponad 95% poszukiwanych aut na rynku wtórnym to nadal modele spalinowe, a największą uwagę kupujących przyciągają auta w wieku 5-6 lat. Zauważalny jest trend zanikającego zainteresowania czarnym lakierem, a coraz więcej osób poszukuje białych samochodów.

Jeśli chodzi o nowe samochody, to szary SUV w automacie jest obecnie bardzo popularny.

Wśród nowych pojazdów wciąż dominuje Cupra Formentor, podobnie jak w poprzednim roku. Škoda Superb znacząco awansowała w rankingu, zajmując 2. miejsce, podczas gdy w poprzedniej edycji raportu była na 7. pozycji.

Na OTOMOTO co drugie ogłoszenie dotyczyło SUV-ów, a prawie 84% ofert to modele z automatyczną skrzynią biegów. Zainteresowanie tradycyjnymi silnikami spada, ale rośnie popularność hybryd, zarówno klasycznych, jak i plug-in. Auta elektryczne nie cieszą się jeszcze tak dużym zainteresowaniem. Wśród preferencji kolorystycznych dominują szarość i czerń dla nowych aut.

Wzrasta liczba drogich samochodów

Odnotowano znaczący wzrost ofert samochodów nowych w przedziale cenowym 100-200 tys. złotych, co stanowi 43% wszystkich wyświetleń. Jednocześnie obserwuje się spadek liczby ogłoszeń pojazdów za mniej niż 100 tys. złotych.

W ubiegłym roku udział pojazdów z segmentu premium w rejestracjach samochodów osiągnął rekordowy poziom, wynoszący 23,5% wśród nowych samochodów osobowych. To wzrost o 18% w porównaniu do roku 2023. Ponadto, blisko 3% wyświetleń dotyczyło samochodów o wartości przekraczającej 1 milion złotych.

Obserwujemy spadek zainteresowania samochodami elektrycznymi na rynku. Zamiast nich, coraz więcej osób decyduje się na hybrydy – zarówno te klasyczne, jak i plug-in. Można to tłumaczyć m.in. czasowym zawieszeniem programu „Mój Elektryk” oraz brakiem dopłat do używanych elektryków.

Zauważalny jest trend w stronę hybryd, które zyskują na popularności wśród konsumentów. Elektromobilność wydaje się być w odwrocie, ale hybrydy stają się coraz bardziej atrakcyjną opcją dla osób poszukujących samochodu z napędem alternatywnym.

Wzrost popularności chińskich marek samochodów w Polsce

Według danych CEPiK, w 2024 roku zarejestrowano w Polsce więcej nowych modeli MG, niż Citroëna czy Seata. Łączna liczba rejestracji samochodów chińskich producentów w Polsce przekroczyła 10 tysięcy. Ta tendencja widoczna jest na także na OTOMOTO, gdzie w 2024 roku na platformie wystawiono ponad 2,5 tysiąca ofert z samochodami z Dalekiego Wschodu, większość z silnikami benzynowymi. Największą dynamikę możemy zobaczyć jednak wśród chińskich pojazdów elektrycznych, których liczba ofert (nowych i używanych) wzrosła rok do roku o 1540%.


Wiadomość pochodzi z serwisu: pap-mediaroom.pl

You may also like

Regionalne informacje z Rzeszowa i okolic.
Lokalny serwis informacyjny.

 

ZP20 Piotr Markowski
office@zp20.pl
+48 733 644 002

Wybrane losowo

Najnowsze Artykuły

Wykorzystujemy pliki cookies.    Polityka Prywatności    Jak wyłączyć pliki cookie
AKCEPTUJĘ