Home Biznes i finanse MI: Kolejny odcinek A2 na Mazowszu oddany do ruchu (komunikat)

MI: Kolejny odcinek A2 na Mazowszu oddany do ruchu (komunikat)

by Wiadomości Rzeszów
0 comment

Zapraszamy na wydarzenie biznesowe BCC FOR THE FUTURE Liderzy Jutra, które odbędzie się 10 października w Warszawie. Podczas tej okazji Business Centre Club uhonoruje najbardziej innowacyjnych polskich przedsiębiorców nagrodą im. Marka Goliszewskiego. Jeśli chcesz wziąć udział w konkursie Wizjoner Polskiej Gospodarki, masz czas do 10 września na zgłoszenie swojej kandydatury.

Ministerstwo Infrastruktury ogłosiło, że od 29 sierpnia 2024 r. kierowcy mogą korzystać z nowego 8,5 km odcinka autostrady A2 od końca obwodnicy Mińska Mazowieckiego do węzła Groszki. Długość autostrady A2 przekroczyła już 500 km, a w budowie jest odcinek A2 Groszki – Siedlce Zachód o długości 12,9 km, którego zakończenie planowane jest na wiosnę przyszłego roku.

Nowa wersja:

„Budowa węzła w Kałuszynie pozwoli nam uniknąć korków, które codziennie tworzyły się w tym miejscu. Dodatkowo, połączenie autostrady A2 z S2 aż do granicy z Niemcami otworzy nowe możliwości podróży. Ta ważna strategicznie trasa łączy kraje Europy Zachodniej z krajami Europy Wschodniej, co ma duże znaczenie gospodarcze. Realizujemy wiele inwestycji, które mają poprawić komunikację i przyspieszyć rozwój naszego kraju. Drogi ekspresowe i autostrady stanowią naturalny krwioobieg, który napędza rozwój wielu regionów” — powiedział wiceminister infrastruktury Stanisław Bukowiec.

Firma Intercor zrealizowała odcinek Kałuszyn – Groszki, inwestycja kosztowała ponad 500 mln zł, a uzyskano dofinansowanie ze środków unijnych w ramach dwóch programów (POIiŚ i FEnIKS) w wysokości około 339 mln zł. Trasa została zaprojektowana w całości po nowym śladzie, omijając Kałuszyn i zmieniając kierunek ruchu tranzytowego. W ramach tej inwestycji powstał węzeł Groszki, most w ciągu autostrady zintegrowany z przejściem dla zwierząt, dziewięć wiaduktów nad autostradą oraz 24 przejścia dla zwierząt.

Wybudowano także układ dróg obsługujących ruch lokalny, z szerokim pasem rozdziału pomiędzy jezdniami, który stanowi rezerwę pod ewentualną rozbudowę o dodatkowy pas ruchu w przyszłości. Zamiast tradycyjnego rozwiązania z humusem i trawą, zastosowano utwardzone kruszywo z nawierzchnią szczelną, która zapewnia lepszą przyczepność i minimalizuje ryzyko utraty kontroli nad pojazdem w przypadku zjechania z jezdni głównej. Ten pilotażowy projekt ma na celu zminimalizowanie prac utrzymaniowych poprzez eliminację konieczności koszenia trawy, co przyczyni się do płynniejszego ruchu drogowego.

A2 do Białej Podlaskiej i granicy jest w trakcie realizacji. Dodatkowo planowane są kolejne cztery odcinki autostrady o łącznej długości ponad 65 km, które powinny zostać zbudowane do 2026 r. Pierwszy z tych odcinków, znajdujący się najbliżej Białej Podlaskiej, ma być ukończony w tym roku, ale będzie dostępny dla kierowców dopiero po zakończeniu prac na pozostałych fragmentach A2.

Planowane jest przedłużenie drogi A2 do granicy z Białorusią o łącznej długości 32 km. W IV kwartale bieżącego roku planowane jest uzyskanie decyzji ZRID na odcinku od Białej Podlaskiej do Dobrynia (25,5 km), co umożliwi ogłoszenie przetargów na wyłonienie wykonawców. Postępowanie w sprawie decyzji ZRID na ostatnim fragmencie trasy, od Dobrynia do granicy (6,8 km), jest obecnie zawieszone z powodu nieuregulowanej sytuacji geopolitycznej z Białorusią.

Planowana długość autostrady A2 wynosi około 620 km, a uwzględniając przebieg przez Warszawę w standardzie drogi ekspresowej S2, sięga około 655 km. Połączy ona tereny na wschód od Warszawy, leżące wzdłuż obecnej drogi krajowej nr 2, z siecią dróg szybkiego ruchu w Polsce, co zwiększy konkurencyjność regionu. Autostrada A2 krzyżuje się również z budowaną drogą ekspresową S19 wzdłuż wschodniej granicy kraju, która jest częścią międzynarodowego szlaku Via Carpatia, prowadzącego od granicy z Litwą przez Białystok, Lublin, Rzeszów aż do granicy ze Słowacją.

Autostrada A2, biegnąca od granicy z Niemcami do granicy z Białorusią, jest częścią sieci bazowej TEN-T w korytarzu Morze Północne – Bałtyk. Jej celem jest zapewnienie wygodnego ruchu pojazdów, zwiększenie dostępności do transeuropejskiego korytarza sieci TEN-T oraz poprawa jakości wewnętrznych powiązań komunikacyjnych.

Informujemy, że wszystkie komunikaty publikowane w serwisie PAP są prezentowane w formie oryginalnej, bez żadnych zmian wprowadzanych przez PAP SA. Odpowiedzialność za treść komunikatu ponosi nadawca, zgodnie z postanowieniami prawa prasowego.


Źródło dystrybucji: pap-mediaroom.pl

You may also like

Regionalne informacje z Rzeszowa i okolic.
Lokalny serwis informacyjny.

 

ZP20 Piotr Markowski
office@zp20.pl
+48 733 644 002

Wybrane losowo

Najnowsze Artykuły

Wykorzystujemy pliki cookies.    Polityka Prywatności    Jak wyłączyć pliki cookie
AKCEPTUJĘ